Stortvättning!

En gång i veckan så ser jag till att fixa håret och peela kroppen för att ta bort döda hudceller! Och här är mina produktförslag!

Jag börjar med att tvätta håret med schampoo, försökte mig på balsammetoden ett tag men det funkade inte alls för mig. Just nu använder jag Schwarszkopf Gliss Hair Repair Anti Split-Ends! Köpt på Rusta för ca 20:-. Luktar exotiska frukter, jättefräsht! Men om det hjälper mot hårtopparna vette fan, men jag tycker om den iallafall. Håret känns mjukt efter schampooneringen!

Sedan är det dags för hårinpackning, gör det minst 2 ggr/vecka för att hålla håret medgörligt. Just nu använder jag Sashajuan Hair Repair som funkar som ett lite bättre balsam för mig. Köpt på Kicks för kanske ett halvår sen. Det är väldigt drygt, så jag brukar använda ca 2 pumpningar i "överhåret" och 2 i "underhåret" om ni förstår vad jag menar! Sen är det dags för kammen att komma fram! Kamma igenom hela håret tills det går att dra igenom utan att det fastnar någonstans! Sedan ska det värka i ca 5 min, ibland när mitt hår är överslitet så brukar jag ha i det under natten! Dagen efter är håret som riktigt silke <3

Under tiden så är det dags för peelingen! Jag brukar variera mellan 3 st olika.
Just nu har jag IKEAS duschpeeling (lite budget, men bra!)
Sedan Dove GO FRESH grapefruit and lemongrass, perfekt på morgonen då man vill bara duscha av natten! Uppiggande och fräsh, finns och köpa lite överallt för typ 20-40:-!
Och sist, och nästan bäst, Body Shop Coconut Body Scrub! Jag ÄLSKAR den! Man luktar så härlig kokos efteråt!

Idag använde jag ikeas, kände för att överpeela kroppen och då ska man ikke slösa på BS-produkterna!
Sedan efter peelingen så brukar jag tvätta kroppen och idag blev det LUSH Snow Fairy! Den luktar underbart sött och har lite glitter i sig! Gå in på Lush och kika runt lite vettja!

Sen är det dags för ansiktet! Just nu använder jag Neutrogenas produkter Daily Scrub och Ansiktsvatten! Superduperbra för dig med lite fet hy och mycket pormaskar, men inga finnar!

Sen är det bara att skölja bort allting!

Hoppa ur duschen och spraya in ett bra leave-in treatmentbalsam! Tada, klart!


Har ni några frågor? Kommentera! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0