Nattrengöring för ansiktet!

Nu är det kväll/natt och som alla tjejer borde veta så är det SUPERVIKTIGT att tvätta bort sminket innan man går och lägger sig. Kladdig mascara och flammigt puder som har sjunkit in i huden under natten är inget toppengrej. Så se till att göra ansiktet en tjänst och gör rent det ordentligt!

Vad använder jag?
Jo, just nu så använder jag:

Neutrogenas ansiktsscub och ansiktsvatten!

Nattcreme från Body Shop (Den är sådär, ska tydligen vara bra för min hudtyp. Har testat bättre nattcremer och är definitivt inte värd pengarna.)

Bomullspads från Apoteket och scrubspads från Apoteket. (Visst, det finns billiga pads att köpa på typ Ica, men dom från Apoteket är i särklass bäst. Smular aldrig sönder sig eller ramlar ihop. Scrupspadsen är superbra om man vill djuprengöra ansiktet, vilket jag inte rekommenderar att man ska göra varje kväll, högst 3 ggr/vecka om man har fet/blandhy som jag.)

Vid behov har jag även en ögongel av Aloevera från Oriflame. (Tror inte den säljs längre, men den känns sval och lugnande runt ögonen när man har varit stressad eller sovit dåligt.)


Och, nästan det viktigaste!

Lista på saker man ska göra och INTE ska göra för att somna och sova gott!

- Titta inte på tv ca 2 timmar innan du ska sova.
- Sitt INTE framför datorn ca 1 timme innan du ska sova.
- Har du svårt för att somna, försök göra en innan-du-går-och-lägger-dig-rutin. Tex vid 22 stänger du av tv, vid 23 så stänger du av datorn och går och borstar tänderna och gör rent ansiktet. Sen så tar du en bok och lägger dig och läser en stund, försök sen sova.
- Kan du inte somna? Ligg inte kvar och vrid dig i sängen, utan gå upp, gå ett varv i rummet, drick något varmt, sätt INTE på datorn eller tvn. Lägg dig sen och läs en stund till och försök somna. Annars, upprepa proceduren.
- Försök ha så släckt som möjligt runtomkringdig. Om du är som jag, tokmörkrädd, så ha en lampa tänd i ett annat rum och INTE där du sover. Det stör hjärnan när den ska försöka somna.


Nu ska jag gå och dricka te, godnatt på er så hörs vi imorgon!

Kommentarer
Postat av: Maria

Att ta bort sminket på kvällen är jätteviktigt! Med betoning på JÄTTEVIKTIGT!

2009-09-17 @ 00:30:31
Postat av: Beatrice

Även när man är full så måste sminket bort! :D

2009-09-17 @ 00:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0