Godmorgon!

Idag är det fredag och då kanske det är partey på gång. Dock inte för mig, jag ska ta det jäävligt lugnt i helgen ;)

Iallafall, då man är ute på dansgolvet, trängs inne på toaletterna, flörtar med den där killen eller röker en cigg i ett tokvarmt rökrum, så svettas man. Och svettlukten, det är nånting som tjejer vill undvika till i princip varje pris som helst!

Här har jag satt ihop en liten lisa med BRA deo och SÄMST deo!
Vet ni skillnaden mellan antiperspirant och deodorant? Här får ni svaret!
Och ni vet väll hemligheten med att lukta gott LÄNGE? RAKA DIG UNDER ARMARNA! Det är håret som luktar svett, inte armhålan. Svettpärlorna åker ut längst håret under armarna och på så sätt bildas dålig lukt. Så fram med rakhyveln!

Vi börjar såklart med dom bra!

  • Nivea Deodorant Double Effect with Avocado Extract
    Denhär deon fungefar lite annorlunda i jämförelse med dom andra. Avocadoextrakten ser till att mjua upp håret under armarna, så att det blir en närmare rakning nästa gång. Funkar faktiskt + att man luktar aldrig svett med denhr under armarna! Den håller faktiskt i minst 12timmar!
    Går att köpa i de mer välsorterade butikerna, såsom kicks, hm, Ica Maxi osv.
  • Rexona Girl Tropical Power Deo Spray
    Luktar supergott och funkar helt okej! Om du ska vara i längre svettiga situationer, ta med den i handväskan och applicera om det skulle behövas.
    Går att köpa i de flesta butiker, såsom Ica, ÖB osv.

  • Rexona Bio-rythm Roll-on Deodorant
    Denna deo ska användas då du tex kommer att träna och vill lukta fräsht och gott. Det finns små parfymkaplsar i varje deo från Rexona som aktiveras och tömms när man svettas, så då luktar man ännu godare!
    Går att köpa i de flesta butiker, såsom Ica, ÖB osv.





    Och så dom sämsta!
  • Thai Kristall Deodorant
    När jag testade det för några år sedan så funkade det inte alls. Jag börjare svettas mer bara, det var vädligt obehagligt.
    REkommenderas INTE!

  • Dove Deo Stick (de flesta)
    Sätter sig som vita kladdfläckar på kläderna som ALDRIG gå att få bort. Vidare effektiva är dom inte heller!
    Rekommenderas INTE!


    Sen så tror jag att jag har fått fram det jag vill ha fram!

Nu ska jag snart ner på stan och träffa min bästaste bäste vän, hör av mig senare ikväll!
Då kommer det handla om bra och dåliga ANSIKTSMASKER!

PUSS&KRAM

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller med om Rexona, grymt bra!

2009-09-18 @ 14:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0